Regulamin świadczenia
usług drogą elektroniczną
- Niniejszy regulamin zwany w dalszej części: Regulaminem określa zasady funkcjonowania sklepu internetowego boskiezrodlo.pl, który umożliwia dokonanie zakupu produktów zwanych dalej: Produktami oraz warunki i zasady korzystania ze sklepu.
- Sklep internetowy prowadzony jest przez Tomasza Dudzińskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Boskie Źródło Tomasz Dudziński z siedzibą w Rzeszowie, ul. Wita Stwosza 55, 35-113 Rzeszów, NIP: 8133259801, REGON: 389704610 wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii.
- W przypadku konieczności kontaktu ze Sklepem internetowym kontakt jest możliwy za pośrednictwem poniżej wskazanych danych:
- adres: ul. Wita Stwosza 55, 35-113 Rzeszów,
- adres e-mail: kontakt@boskiezrodlo.pl,
- numer kontaktowy: + 48 600 080 049, dostępny w godzinach: 8.00-16.00
- numer rachunku bankowego: 21 1050 1562 1000 0097 6847 0339
definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie wymienionych pojęć:
- Administrator – Tomasz Dudziński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Boskie Źródło Tomasz Dudziński z siedzibą w Rzeszowie, ul. Wita Stwosza 55, 35-113 Rzeszów, NIP: 8133259801, REGON: 389704610;
- Produkty – ………………………………. a także inne dostępne Produkty oferowane w witrynie sklepu internetowego, których dotyczy Umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem;
- Serwis internetowy – strona internetowa prowadzona przez Administratora pod adresem boskiezrodlo.pl za pośrednictwem której Administrator dokonuje sprzedaży Produktów;
- Regulamin – niniejszy Regulamin udostępniony na stronie boskiezrodlo.pl
- Konsument – Użytkownik, będący osobą fizyczną zawierająca z Administratorem Umowę w ramach Serwisu internetowego, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową Użytkownika;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywania przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Przedsiębiorca – Użytkownik niebędący Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta;
- Umowa zawarta na odległość – Umowa sprzedaży zawarta z Użytkownikiem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Serwisu internetowego), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
- Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy z Administratorem;
- Konto – wirtualne konto Użytkownika stworzone w Serwisie internetowym, poprzez które Użytkownik uzyskuje możliwość zakupu Produktów;
- Zakup jako „gość” – status na mocy, którego Użytkownik może dokonać zakupu z oferty Serwisu internetowego bez konieczności założenia konta;
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Serwisie internetowym, umożliwiający założenie Konta;
- Rejestracja – wypełnienie elektronicznego formularza znajdującego się w Serwisie internetowym poprzez wskazanie podanych w formularzu danych, złożenie wymaganych oświadczeń. Rejestracja wymaga uruchomienia linku aktywacyjnego przesłanego na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym. Poprawne dokonanie rejestracji skutkuje utworzeniem Konta Użytkownika;
- Login i hasło – login i hasło, generowane są automatycznie po dokonaniu rejestracji, wysyłane na adres e-mail podany przez Użytkownika w trakcie rejestracji;
- Koszyk – element Serwisu internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Użytkownika produkty do zakupu, z poziomu Koszyka istnieje także możliwość dokonania modyfikacji zamówienia;
- Operator płatności – dla zamówień na terenie Polski płatności dokonywane są przez system iMoje, dla zamówień dokonywanych poza granicami Polski płatności odbywają się w systemie iMoje.
- Zamówienie – zamówienie na Produktu dostępne na stronie Administratora, złożone przez Użytkownika za pośrednictwem strony internetowej, określające rodzaj i ilość towarów zgodnie z niniejszym Regulaminem, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem;
- Urządzenie Elektroniczne – komputer lub inne Urządzenie (w tym mobilne), posiadające cechy umożliwiające przeglądanie oferty sklepu internetowego, rejestracje w sklepie internetowym, dokonanie zakupu;
- Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, przeglądająca witrynę sklepu internetowego lub dokonująca zakupów w sklepie internetowym;
- Cookies – pliki tekstowe wysyłane do komputera Użytkownika, w których znajdują się informacje niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane ani przechowywane dane osobowe;
- Polityka Prywatności – zbiór zasad dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkownika dla witryny internetowej;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Postanowienia ogólne
- Za pośrednictwem Sklepu internetowego, Administrator oferuje sprzedaż Produktów dostępnych w sklepie.
- Korzystać ze Sklepu internetowego w tym dokonywać Zamówień mogą także Użytkownicy przebywający poza terytorium Polski.
- W celu skorzystania ze Sklepu internetowego tj. przeglądania katalogu Produktów, składania Zamówień, rejestracji Konta, Użytkownik powinien spełniać następujące wymagania techniczne:
- posiadać dostęp do Urządzenia Elektronicznego wraz z dostępem do sieci Internet oraz przeglądarką internetową,
- posiadać aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail),
- mieć włączoną obsługę plików Cookies,
- posiadać zainstalowany program umożliwiający otworzenie plików zapisanych w formacie PDF.
- Użytkownik jest uprawniony do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z jej przeznaczeniem. Użytkownik zobowiązuje się do niepodejmowania jakichkolwiek działań, które mogłyby zakłócić jego prawidłowe funkcjonowanie, w szczególności, do jakiegokolwiek ingerowania w jego zawartość, w tym w konta innych Użytkowników, czy też poszczególne elementy techniczne lub informatyczne, do podawania nieprawdziwych danych.
- Administrator w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Użytkownika.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie mogą jednak naruszać praw nabytych przez Użytkowników, w tym odnosić skutku w stosunku do Zamówień złożonych i niezrealizowanych przed dniem wejścia w życie takich zmian Regulaminu. W każdym przypadku zastosowanie znajduje Regulamin w wersji obowiązującej w dniu złożenia Zamówienia.
WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Do złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym nie jest konieczne posiadanie zarejestrowanego Konta, co oznacza, że złożenie Zamówienia może odbywać się poprzez dokonanie zakupu jako „Gość”.
- Użytkownik może również złożyć Zamówienie poprzez dokonanie rejestracji Konta na stronie Sklepu internetowego, które następuje poprzez dobrowolną Rejestrację, polegającą na wypełnieniu i wysłaniu formularza rejestracyjnego, który jest udostępniony na stronie Sklepu internetowego.
- Niezbędne dane do wypełnienia formularzu rejestracyjnego to:
- Imię i nazwisko, nazwa Użytkownika używana przy każdorazowym logowaniu na konto;
- adres e-mail – Użytkownik zobowiązany jest podać adres e-mail, na który zostanie wysłany link potwierdzający rejestrację i utworzenie konta;
- hasło do konta – Kupujący zobowiązany jest do podania wymyślonego hasła, które należy podawać podczas każdego logowania. Przy rejestracji konta, wymagane jest podanie dwukrotnie tego samego hasła;
- numer kontaktowy;
- adres do wysyłki;
- dane związane z nazwą i rodzajem prowadzonej działalności gospodarczej w tym nr NIP, adres prowadzonej działalności gospodarczej – gdy wymagane.
- Wymagane jest także złożenie przez Użytkownika oświadczenia o zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem, Polityką Prywatności, wyrażenie zgody na przesyłanie plików Cookies oraz przetwarzanie danych osobowych tj. RODO.
- W celu prawidłowego zakończenia procesu rejestracji Użytkownik zobowiązany jest wejść w link aktywacyjny przesłany na adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji. Otworzenie witryny Sklepu internetowego za pomocą linku aktywacyjnego oraz dokonanie pierwszego logowania stanowi zakończenie procesu rejestracji.
- Rejestracja w witrynie Sklepu internetowego, jak również korzystanie z jej funkcjonalności w tym przeglądanie katalogu Produktów, korzystanie z konta są nieodpłatne.
- Po zarejestrowaniu się w witrynie Sklepu internetowego każdorazowe logowanie na konto odbywa się przy użyciu danych Użytkownika które zostały podane w formularzu rejestracyjnym.
- W Serwisie internetowym Administrator udostępnia Formularz kontaktowy, z którego korzystanie nie jest uzależnione od spełnienia przez Użytkownika jakichkolwiek formalności.
- Administrator zapewnia Użytkownikowi nieodpłatny dostęp do formularza kontaktowego na czas nieoznaczony, który służy wyłącznie do korespondencji związanej z działalności Administratora.
INFORMACJE O USŁUGACH
- Ceny wszystkich Produktów dostępnych w Sklepie internetowym są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i są wyrażone w polskich złotych.
- Administrator zastrzega sobie prawo: zmiany cen Produktów zamieszczonych w Sklepie internetowym, zamieszczania informacji o nowych Produktach, wycofywania Produktów z katalogu, przeprowadzenia i odwoływania akcji promocyjnych, jednakże wyłącznie w sposób nienaruszający praw nabytych przez Użytkowników.
- Administrator oświadcza, że wykonywanie przez niego uprawnień, o których mowa w ust.2., nie ma wpływu na Zamówienie złożone i przyjęte do realizacji przez Użytkownika przed dniem wejścia w życie określonej zmiany.
- Z zastrzeżeniem przepisów prawa dotyczących dozwolonego użytku chronionych utworów, o których mowa w art. 23-35 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Użytkownik nie może zwielokrotniać ani wykorzystywać opisów Produktów, ani jakichkolwiek innych informacji zawartych w Sklepie internetowym, w tym materiałów zdjęciowych i innych materiałów graficznych lub słowno-graficznych, do innych celów niż przeglądanie i dokonywanie zamawiania Produktów. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że korzystanie ze zdjęć, opisów Produktów lub innych informacji zawartych w Sklepie internetowym w innych celach może stanowić naruszenie praw autorskich oraz innych praw własności intelektualnej Administratora.
SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- Zamówienia w Sklepie internetowym można składać przez dwadzieścia cztery (24) godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
- Użytkownik w celu dokonania zakupu Produktów dostępnych w Sklepie internetowym powinien podjąć następujące czynności:
- dokonać wyboru Produktu dostępnego w Sklepie internetowym;
- użyć przycisku „Zamów”, ”Dokonaj zakupu”, a następnie „przejdź do kasy”;
- wypełnić formularz Zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji Zamówienie i wybrać sposób płatności;
- zaakceptować Regulamin, którego akceptacja jest niezbędna w celu złożenia Zamówienia,
- wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych tj. RODO, polityki prywatności, przesyłanie plików cookies, które jest niezbędne w celu złożenia Zamówienia,
- użyć przycisku „Płacę”.
- Po złożeniu Zamówienia, na adres poczty elektronicznej Użytkownika – wskazany w formularzu zamówienia Administrator – wysyła potwierdzenie otrzymania Zamówienia. Potwierdzenie otrzymania zamówienia Użytkownika zostanie wysłane przez Administratora niezwłocznie, w każdym razie nie później niż w następnym dniu roboczym po dniu jego otrzymania przez Administratora.
- Wraz z informacją o przyjęciu zamówienia Administrator przekaże Użytkownikowi, za pośrednictwem poczty elektronicznej, informację o złożeniu Zamówienia oraz pouczenie o odstąpieniu od Umowy – wzór odstąpienia od umowy dostępny jest do pobrania w serwisie. W przypadku niedokonania płatności za Produkty objęte Zamówieniem w przeciągu 3 dni od złożenia Zamówienia, Zamówienie nie zostanie przyjęte do realizacji.
- Po użyciu przycisku „Płacę” Użytkownik zostanie przekierowany na stronę operatora płatności celem dokonania zapłaty.
- Po prawidłowym dokonaniu płatności, Użytkownik zostanie przekierowany na stronę potwierdzającą dokonanie zakupu.
- Potwierdzenie zakupu zostanie przesłane na adres e-mail Użytkownika podany w formularzu zamówienia.
- Złożenie Zamówienia przez Użytkownika oznacza złożenie Administratorowi oferty zawarcia umowy zgodnie z treścią Zamówienia, w którym Użytkownik składa Administratorowi ofertę nabycia wskazanych w Zamówieniu produktów, po cenach określonych w Zamówieniu oraz zobowiązuje się do zapłaty ceny podanej w Zamówieniu.
- Po otrzymaniu płatności Administrator, poinformuje Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej o przyjęciu Zamówienia do realizacji, co jest równoznaczne z podjęciem czynności mających na celu skompletowanie Produktów lub umożliwienie uczestnictwa w usłudze objętej danym Zamówieniem.
- Użytkownik wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, korygujące faktury VAT z załącznikami i formularze. Niniejsza zgoda uprawnia Administratora również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej.
- Administrator prześle w formie wiadomości e-mail Fakturę VAT w terminie 3 dni od dnia potwierdzenia zapłaty na adres e-mail Użytkownika.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Użytkownika składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Użytkownik jest informowany na stronie w trakcie składania Zamówienia. Koszt dostawy nie jest doliczany do Zamówienia, w przypadku gdy Użytkownik wskaże w Zamówieniu osobisty odbiór Zamówienia.
- Koszt dostawy uzależniony jest od wyboru przez Użytkownika sposobu dostawy oraz operatora.
PŁATNOŚCI
- Płatności dokonuje się za pośrednictwem systemu płatności iMoje. Operatorem systemu iMoje jest ING Bank Śląski S. A., ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Katowice – Wschód Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459, kapitał zakładowy w kwocie 130.100.000,00 zł opłacony w całości, NIP: 634-013-54-75, REGON: 271514909.
- Klient może dokonać płatności za Zamówienie w następujący sposób:
- płatność przelewem na rachunek Sklepu
- płatność elektroniczna za pośrednictwem systemu iMoje
- płatność w sklepie stacjonarnym przy odbiorze przesyłki.
- Dostępne formy płatności kartami płatniczymi:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- Maestro
DOSTAWA
- O statusie realizacji zamówienia Użytkownik będzie każdorazowo informowany w formie wiadomości e-mail.
- Dostawa Produktów obejmuje również kraje poza terytorium Polski.
- Zakupione Produkty zostaną dostarczone za pośrednictwem Kuriera lub paczkomatu w zależności od wyboru przez Użytkownika.
- Wysyłka Zamówienia nastąpi do 2 – 3 dni roboczych od prawidłowo zrealizowanej płatności.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Użytkownik może dokonać zakupu Produktów w ilości pod zamówienie specjalne przy czym Zamówienie należy złożyć za pośrednictwem dostępnego na stronie Sklepu internetowego – Formularza kontaktowego.
- Przed wysłaniem zakupionych Produktów, Administrator na czas transportu zabezpieczy towar w odpowiedniej formie.
- Administrator poinformuje Użytkownika o liczbie dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy.
- Administrator zastrzega sobie prawo niezrealizowania Zamówienia lub jego części w przypadku braku zamówionego Produktu, o czym Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia złożenia Zamówienia.
- Na warunkach i terminie o których mowa powyżej prawo odstąpienia od umowy przysługuje także przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który dokonał zamówienia w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale tylko wtedy gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego w CEiDG.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy Konsument/przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest poinformować o tym Administratora w terminie wskazanym w ust. 1.
- Do zachowania terminu wystarczy przesłać oświadczenie o odstąpieniu, stanowiące załącznik do Regulaminu, przed upływem terminu w formie elektronicznej na następujący adres email: zwroty@boskiezrodlo.pl
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć przy wykorzystaniu formularza, którego wzór jest przesyłany przez Administratora, przy czym posłużenie się wzorem formularza odstąpienia od Umowy nie jest obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta/przedsiębiorcy na prawach konsumenta, Administrator ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta/przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi/przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności w zakresie dokonanego odstąpienia.
- Administrator dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument/przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że Konsument/przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami.
- Administrator informuje, że zgodnie z art. 35 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku, gdy Konsument/przedsiębiorca na prawach konsumenta wykonuje prawo odstąpienia od umowy świadczenia usług przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, a jednocześnie po rozpoczęciu świadczenia usługi, które nastąpiło na wyraźne żądanie Konsumenta/przedsiębiorcy na prawach konsumenta (za jego wyraźną zgodą), i przed jej zakończeniem, Konsument/przedsiębiorca na prawach konsumenta będzie zobowiązany do zapłacenia za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- Administrator informuje, że zgodnie z art. 38 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta, Konsumentowi/przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku, gdy Użytkownik dokonał otwarcia zakupionych Produktów lub z innych względów Produkty te nie nadają się do ponownej Sprzedaży.
REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego Produktu, Użytkownik ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi na zasadach określonych w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
- Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na adres e-mail: reklamacje@boskiezrodlo.pl
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć w szczególności: zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta oraz żądanie Konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta w związku z wadą zakupionego produktu.
- Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Administratora dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny.
- Administrator ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- W związku z prowadzeniem Sklepu internetowego, Administrator świadczy bezpłatnie na rzecz Użytkownika następujące usługi:
- umożliwia przeglądanie Produktów,
- składanie Zamówień,
- udostępnia formularz kontaktowy,
- udostępnia formularza rejestracyjny,
- przewiduje korzystanie z funkcjonalności Sklepu internetowego po dokonaniu rejestracji Konta,
- inne usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o usługach świadczonych drogą elektroniczną, które są dostępne w Sklepie internetowym.
- Administrator informuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać się może z zagrożeniem pozyskania, przywłaszczania lub modyfikowania danych. Celem ochrony takich danych, Użytkownicy powinni stosować adekwatne środki techniczne, które ograniczą do minimum wyżej wymienione zagrożenia, w tym w szczególności programy antywirusowe lub chroniące tożsamość osób korzystających z sieci Internet.
- Użytkownik może składać reklamacje związane z działaniem usług świadczonych drogą elektroniczną w Sklepie internetowym drogą elektroniczną na adres e-mail: reklamacje@boskiezrodlo.pl
- Administrator ustosunkuje się do takiej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- W związku z prowadzeniem Sklepu internetowego, Administrator świadczy bezpłatnie na rzecz Użytkownika następujące usługi:
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA SPORÓW
- Administrator wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego.
- Użytkownik będący Konsumentem oraz przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń, a w szczególności:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej, o których mowa w art. 37 ustawy o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich został określony w rozporządzeniu ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich;
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora inspekcji handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, o którym mowa w art. 36 ustawy o Inspekcji Handlowej, w celu polubownego zakończenia sporu cywilnoprawnego z Organizatorem. Szczegółowe informacje dotyczące zasad i trybu mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych właściwych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- może uzyskać bezpłatną pomoc w zakresie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedającym poprzez skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, o którym mowa w art. 39 i następnych ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów lub pomocy organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, w szczególności takich jak: Federacja Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl), Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (www.konsumenci.org).
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z Umowy jest sąd właściwy dla siedziby Administratora.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu Cywilnego.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.12.2022r.